۱۳۸۹ خرداد ۲۱, جمعه

تصویر


چیزی که این مدت نظرم رو جلب کرده ،جنبه های تاریک حیات انسانیه .

واکنش های آدم ها ،ضعف هاشون و نقاط قوتشون ،چیزهایی که به رفتاراشون شکل می ده ؟

چیزهایی که سعی می کنند پنهانشون کنند؟

چیزهایی که ازش هراس دارند و اینکه هر آدم چه واکنشی به اون مسئله نشون می ده ؟

نکته مهم و بارز در مورد این جنبه های تاریک نگاه آدم ها به وضعیت و جایگاهشونه ،در واقع اون ها به شدت در مورد تصویر خودشون حساسیت دارند ،و همواره نگران خدشه دار شدن این تصویر هستند .این صرفا در مورد دیگران نیست بلکه نکته مهم تر تصویری که خودشون از خودشون دارند .

شکاف ها و فقدان هایی که هر شخص سعی می کنه با روش خودش باهاش کنار بیاد .

یکی متوسل به تصاویر خارجی می شه ,و فرد دیگری در این موقعیت سعی می کنه به ابجه های بیرونی متوسل بشه ،گاهی هم انکار وضعیت موجود در ارتباط با یک فرد ملانیک ....

در واقع وضعیت شکاف ها و گپ های افراد ،بسیاری از واکنش ها رو شکل می ده ،چه بسا فردی مستقل از ترس و عدم اعتماد به دیگران رنج ببره و یا یک فرد ماجراجو از تنهایی و آرامش شاد بشه ,چیزی که سرکوب شده .

ترکیب فمینیتی و ماسکولینیتی هم در شخصیت آدم ها می تونه منشا بسیاری از واکنش های غیر قابل پیش بینی باشه ،در حالی که تصویر ما نسبت به جنسیت هنوز در قوالب سنتی محدود شده و این توانایی مانور و تحلیل رفتار و واکنش درست به وضعیت موجود رو از فرد می گیره.

در هر صورت با دی کده شدن بسیاری از رفتارها ،جنبه های تاریک رفتار انسانی که شکلی جانوری و در عین حال قدرت طلبانه داره آشکار می شه .و می بینیم که رفتار انسان بسیار خالی تر از ایده های کلی و اخلاقیه و به شدت از امیال پیروی می کنه .


همین...